Följ oss på vår förändringsresa

Vi har gett oss ut på en resa för att skapa en likvärdig skola för alla elever. Som en av Sveriges största skolförvaltningar har vi bredd, djup och goda möjligheter för våra medarbetare att utvecklas till sin fulla potential.

Grundskoleförvaltningens resa mot framtidens skola

Grundskolenämndens första mandatperiod

I den här filmen får du veta mer om vad som hände innan grundskoleförvaltningen bildades. I filmen kan du även följa den resa som grundskoleförvaltningen gjort under grundskolenämndens första mandatperiod. Förvaltningens första period mellan två val, mandatperiod, sträckte sig mellan 2018-2022.

Relaterad information

Förskola och utbildning

Förstärkningsområden - det vi arbetar för

Förvaltningens uppdrag är att arbeta med tre förstärkningsområden. Här kan du läsa om våra tre förstärkningsområden, det vi arbetar för.

Kommun och politik

Skolenhetsutredningen

Här kan du läsa om varför grundskoleförvaltningen bildades.

Jobba i Göteborgs Stad

Jobba på grundskoleförvaltningen

Följ med på vår resa mot framtidens skola. Bli en av oss!

Kontakta grundskoleförvaltningen

Har du synpunkter eller frågor om grundskoleförvaltningen så kan du kontakta oss.

Gamlestads Torg 5

[{ "type":"Feature", "geometry":{ "type":"Point", "coordinates":[12.004993970299916,57.727959886790366] }, "properties":{ "title":"Grundskoleförvaltningen", "content":"Gamlestads Torg 5" } }]