Verksamheter inom förvaltningen för funktionsstöd

Här hittar du information och länkar till våra verksamheter.

Relaterad information

Stöd till dig med funktionsnedsättning

Här kan du läsa mer om våra verksamheter, tjänster och vilket stöd vi kan erbjuda.

Hitta verksamheten

Här kan du hitta kontaktuppgifter till våra vanligaste verksamheter.

• Hitta och jämför daglig verksamhet
  • Hitta korttidshem
  • Hitta träffpunkter för dig med funktionsnedsättning

Daglig verksamhet

Det är viktigt med en bra vardag som känns meningsfull. Om du har en funktionsnedsättning som gör det svårt för dig att få ett vanligt arbete kan du ansöka om daglig verksamhet.

Information om daglig verksamhet

Psykisk funktionsnedsättning

Lider du av psykisk ohälsa? Det finns olika typer av stöd för att du ska kunna delta i sysselsättning, arbetsliv och studier eller leva ett självständigt liv hemma.

Stöd till personer med psykisk funktionsnedsättning

Boenden för personer med funktionsnedsättning

Du som har en funktionsnedsättning och har behov av mer stöd i ditt boende har möjlighet att ansöka om Bostad med Särskild Service (BmSS). BmSS kan antingen vara som servicebostad eller gruppbostad och stödet ges alltid utifrån individuella behov.

Information om boenden för personer med funktionsnedsättning

Personligt stöd

Du som har funktionsnedsättning har rätt till stöd och hjälp i vardagen. Det kan röra sig om praktisk hjälp i hemmet eller annat stöd för att få vardagen att fungera. Även du som är anhörig till någon med en funktionsnedsättning kan få stöd.

Information om personligt stöd

Stöd till anhöriga

Du som stödjer, hjälper eller vårdar en närstående kan få eller ansöka om olika former av anhörigstöd av kommunen.

Information om stöd till anhöriga

Fler verksamheter

Du hittar fler av våra verksamheter under rubriken Omsorg och stöd.

Kontakta förvaltningen för funktionsstöd

Har du synpunkter eller frågor, är du välkommen att kontakta förvaltningen för funktionsstöd.

Selma Lagerlöfs Torg 2

[{ "type":"Feature", "geometry":{ "type":"Point", "coordinates":[11.98172126415167,57.74994072928122] }, "properties":{ "title":"Förvaltningen för funktionsstöd", "content":"Selma Lagerlöfs Torg 2" } }]

422 04 Hisings Backa