Bilden föreställer Hvitfeldtskaflaggan utanför Norra byggnaden. Foto: Niklas Olausson

Om skolan

Hvitfeldtska gymnasiet - tradition och förnyelse sedan 1647.

Vi är en kunskapsinriktad och internationell skola med spets och bredd som vill erbjuda högklassig gymnasieutbildning i ett internationellt perspektiv. Hvitfeldtska satsar på profileringar inom naturvetenskap, matematik, samhällsvetenskap, handel, ekonomi, språk och musik. International Baccalaureate, fransk och tysk sektion samt övriga internationella utbyten ger skolan en internationell atmosfär.

Skolan präglas av en mycket aktiv elevkårsverksamhet. Tillsammans med det väl utvecklade samarbetet med Chalmers, Göteborgs universitet och Svensk handel, blir våra elever väl förberedda för arbetsliv och krävande högskolestudier.

Se filmen om Hvitfeldtska!